شروط پیشنهادی مقتدا صدر برای اعتراضات عراقی‌ها
کد خبر: 3928233
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

 شروط پیشنهادی مقتدا صدر برای اعتراضات عراقی‌ها

«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر برای اعتراضات مسالمت‌آمیز عراقی‌ها علیه فساد و حضور نیروهای اشغالگر خارجی در این کشور، 12 شرط تعیین کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر روز جمعه اعلام کرد کسانی که در تظاهرات، قانون‌شکنی می‌کنند یا فریب‌خورده‌اند و یا مزدور بیگانگانگان هستند.

وی در بیانیه‌ای 12 شرط را برای تظاهرکنندگان عراقی پیشنهاد کرد.
 
در این بیانیه آمده است: همه می‌دانند که من نخستین کسی هستم که علیه مفسد بزرگ (اشغالگران) خواستار تظاهرات شدم و به دنبال آن خواستار اعتراض بر ضد فساد و مفسدین (داخلی) شدم.
 
وی افزود: چنانچه می‌دانید ریختن خون عراقی‌ را بر خود ممنوع کرده‌ام و هر گونه تعدی به هر کسی حتی میهمانان‌مان در عراق را جایز نمی‌دانم. برای همین همواره بر مسالت‌آمیز بودن تظاهرات تاکید کرده‌ام.

مقتدا صدر در ادامه شروطی از جمله آسیب نزدن به اموال عمومی و خصوصی، عدم ارتکاب به قتل و توسل به راه‌های قانونی برای مقابله با خشونت‌طلبان، حفظ احترام نیروهای پلیس و عدم تعدی به این نیرو، سوءاستفاده نکردن از مناسبت‌های دینی برای اهداف مادی و سیاسی، التزام به قوانین شرعی، اجتماعی و اخلاقی، عدم ارتباط با بیگانگان و مشخص کردن خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان را از شروط پیشنهادی خود اعلام کرده است.
 
وی در پایان خواستار آن شد که پس از مشخص شدن زمان انتخابات، همه مردم عراق برای ریشه‌کنی فساد از این کشور با هم متحد شوند.  
انتهای پیام
captcha